söndag 12 juli 2009

Äntligen hemma!


Nu är vi hemma igen, efter en helt enastående semesterresa!


Vi tog tåget (vad annars?) ner till Italien och besökte Milano, Vernazza, Rom och Vendig innan vi tog oss hemåt igen via Guttaring i Österrike (för att hälsa på A:s kusin) och till sist Berlin. Det var tvära kast mellan natursköna landskap och storstäder, och vi njöt i fulla drag av båda delarna. Venedig var lite jobbigt eftersom det var över 35 grader varmt och så oerhört fuktigt, och jag hade tagit illamåendetabletter som gjorde mig helt utslagen, men jag hade ju min hjälte med mig som utan knot (annat än från mig, då...) bar båda våra väskor, promenerade genom gränderna precis hur långsamt jag ville och snällt höll mig sällskap medan jag sov middag på hotellet.


Annars har vi mest gått och gått, gata/trappa/backe upp och gata/trappa/backe ner och tittat på vacker natur, pampiga monument och intressanta människor. Och ätit gott. Trots att jag fick avstå både parmaskinka, salami, vin, grappa, limoncello och suspekta ostar har det inte gått någon större nöd på mig. Det finns ju alltid glass. Och glass har de gott om i Italien! :-D Och pizza. Och pasta. Inte undra på att jag hade gått upp när vi var på inskrivning hos barnmorskan i måndags... Men alla provresultat var lysande, så det gör inget, det var det värt.

1 kommentar:

  1. Men det låter alldeles fantastiskt underbart (bortsett från det där med maten, då)!

    Minns hur jobbigt det var med illamåendet, även om jag aldrig tog medicin mot det. Fortfarande idag kan jag må illa om jag tvingas upp tidigt på morgonen för att t ex ge mig av på resa. Har svårt med frukost för tidigt på morgonen. Men så har jag ju gått igenom det där fyra gånger också... (och du, det är värt det!)

    SvaraRadera