fredag 22 maj 2009

Tältprovning

Imorgon ska jag och min älskling ge oss ut på äventyr. Vi ska provsova i vårt nyinköpta tält hos A:s mamma och hennes man i deras sommarhus. Eller ja, vi ska naturligtvis tälta på gräsmattan hos dem, inte i vardagsrummet...

Under kvällen idag har vi även packat våra nya ryggsäckar enligt konstens alla regler. Vi tänker nämligen även passa på att gå in dem lite inför sommarens stundande Europaresa.

Vi har upptäckt att vi har lite olika sätt att ta oss an det här med packning och testkörning av utrustning och sådant, jag och min älskling, men A. föreslog generöst att vi kunde slå upp tältet utan att ta tid en gång först, som övning, typ. Tack, älskling. ;-)

Jag har inte tältat på säkert tio år. Senaste gången var nog när vi var på Gotland ett helt gäng från mitt gamla musikalkompani och vi fick tälta allihop på vår regissörs minimala gräsmatta. Men jag måste erkänna att jag ser väldigt mycket fram emot det. Det har tydligen gått tillräckligt lång tid sedan sist för att jag ska ha hunnit glömma allt det obekväma och bara kommer ihåg allt det mysiga. Och nu har vi ju dessutom nytt tält, nya tjocka liggunderlag och nya sovsäckar, så det kan ju inte bli annat än lyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar