måndag 18 maj 2009

husligheter

Nedanstående inlägg till trots har den gångna helgen bjudit på en del husliga äventyr också, och inte bara sinnliga. Jag gick äntligen och köpte lite kryddväxter hos grönsakshandlaren som jag delade på och planterade om i fler krukor. Det blev så himla fint! Så nu har vi lite färska kryddor till matlagningen, och förhoppningsvis växer de små liven till sig så att vi kan skörda hela sommaren. I köket planterade jag småplantor i den fina kryddkrukan från Sagaform som jag köpte för några veckor sedan, och resten av plantorna hamnade i vardagsrummet och på balkongen.




När det var dags för middag fick vi chansen att inviga vår nyinköpta bordsgrill, och A. gjorde en fin insats med att laga till säsongens första hemmagrillade hamburgare. Det fixade han galant med hjälp av en hamburgerpress, även den nyinköpt. Inga halvfabrikat här, inte! Eftersom jag har lärt mig att man aldrig bör ställa sig emellan en man och hans nya leksaker nöjde jag mig med att duka bordet och stå för salladen.

Som om det inte vore nog gav jag mig på söndagskvällen, efter att vi varit på bio, även i kast med att baka några surdegsbröd.
Det har på det hela taget varit en mycket lyckad helg på alla plan.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar